کد مطلب:316633 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:214

به وسیله ی خواندن زیارت عاشورا مرض از بین رفت
علامه بزرگوار حضرت آیت الله شیخ حسن فرید گلپایگانی كه از علمای تهران هستند از استاد خود مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالكریم حائری یزدی نقل كردند: در اوقاتی كه در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامرا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند. روزی در منزل استادم مرحوم سید محمد فشاركی (اعلی الله مقامه) با جمعی از اهل علم نشسته بودم، ناگهان مرحوم آقا میرزا محمد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمودند: اگر من حكمی بدهم انجام می شود یا نه؟

همه ی اهل مجلس گفتند: بلی!

سپس فرمودند: من حكم می كنم كه شیعیان ساكن سامرا از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح شریف نرجس خانم والده ی ماجده ی حضرت حجة بن الحسن علیه السلام هدیه نمایند تا این بلاها از آن ها دور شود. اهل مجلس نیز این حكم را



[ صفحه 31]



به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند. همه روزه عده ای از سنی ها می مردند به طوری كه این موضوع برای همه آشكار شد و برخی از سنی ها از شیعه ها پرسیدند: دیگر كسی از شماها تلف نشده است؟

آنها گفتند: شیعیان زیارت عاشورا خواندند و بلا از آن ها دور شد.

آقای گلپایگانی فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش می آمد، فرموده آن مرحوم یادم می آمد و از اول ماه سرگرم خواندن زیارت عاشورا می شدم و در روز هشتم به طور كامل برایم فرج می شد. [1] .


[1] داستان هاي شگفت.